torstai 11. heinäkuuta 2013

Löytöjä ja arjen pieniä keksintöjä

Toisinaan kun tuo arki rassaa on kiva lähteä hieman kiertämään kulmakuntia, ja joskus jopa tehdä jotain löytöjäkin. Poikettiin täällä paikallisessa suulikirppiksessä, jossa koko suuli notku jos jonkin moista tavaraa. Käteen ei paljoa jääny, mutta jotain kuitenkin.



Isännän löytö. Partateriä, hinta 2 euroo. Halpa! Vähän mä yritin sille sanoo, ettet sä nyt voi sitä pakettia avata, kun se pitää olla iskemätön, mutta se viis veisas mun motkotuksistani. Käyttöön nää kuulemma menee, eikä koristeex.


Mä löysin tämmösen! Emännän työkalulaatikko, hinta 20 euroo. Halpa! Tinkasin vitosen.. sillai varovasti, mutta sain sen hinnasta pois. Hyvä tyttö. Mitä käyttöä tälle keksis? Pitää vielä hieman miettiä. Jos mä laitan siihen vasarani ja porakoneen, niin enhän mä jaksa enää kantaa tätä. Umpipuuta.


Tää tuli sieltä juhannusreissun maalaiskirpparilta. Hinta 5 euroo, Kallis!

Iltaa istuessani ulkosalla, huokailin kun kukkaset ei saa kunnolla vetta, vaan aina on allapäin ja lehdet nuupallaan. Sen lampun mikä mun päässäni sytty, olis voinu vaikka nähdä jos ois sattunu kattomaan korvasta sisään just samaan aikaan.

Tädää!


Puolen litran muovipullosta pohja pois ja kukkasen juureen. Toimii! Isäntä taas siinä yritti, että onhan tommosia jo ollu vuoskauden kaupassakin myynnissä, mutta mä käskin sen olla hiljaa. Tää on mun keksintö, piru vie.

Homma toimii, ainakin niin kauan kunnes koira käy juomassa noi vedet tuolta "suppilosta" tai kuskaa sen johonkin omaan piiloonsa.

Nyt pitäis vaan keksiä, miten saan lasipulloista pohjat pois?

Sitten mä kekkasin, että teen koiralle lelulaatikon olohuoneeseen. Sillä kun on siunaantunu noita leikkikaluja kaverin pois menon jälkeen (vähän lellitään) ja ne on aina pitkin lattiaa.



Kun vielä sais Lemmyn oppimaan, että siivoo jälkensä, ja lelut tuodaan takas omalle paikalleen kun on lopetettu leikkiminen. Huokaus.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti